Noodhulp is een onderdeel van het werk van de diaconie.
De diaconie of het diaconaat is een onderdeel van de kerk. Het is helpen waar geen helper is.
Diakenen helpen mensen die nergens anders terecht kunnen of niet weten waar ze hulp kunnen krijgen. De bijbel roept christenen op om zich in te zetten voor de medemens.

Noodhulp, voor wie?
Wanneer mensen in financiële of materiële nood verkeren, wat kan komen door meerdere oorzaken, dan is het mogelijk om hulp te krijgen.
Als maatschappelijke en wettelijke regelingen op het moment geen uitkomst bieden, dan kan de diaconie helpen zoeken naar mogelijke tussenoplossingen. Of voorzieningen treffen die voor verlichting kunnen zorgen.

Hoe kun je noodhulp vragen?Meestal verloopt een vraag, voor deze hulp, via het maatschappelijk werk van de gemeente of via predikanten. Maar ook anderen kunnen hiertoe een verzoek doen.

Wanneer je een beroep wilt doen op deze vorm van hulp dan kun je Gerke Krooshof of Gerda van den Brink bellen.

Telefoonnummer:      06 83103733

B.g.g:                        0545 293703

Hoe wordt noodhulp toegekend?
Naar aanleiding van een persoonlijk gesprek wordt bekeken welke hulp het meest wenselijk is. Een verzoek of vraag over deze noodhulp zal zeer discreet en zelfs anoniem behandeld worden in het college van de diaconie.