Grote Kerk

Kerkplein 1
7161 DP Neede

De IKA (Interkerkelijke Kampcommissie Achterhoek) is een commissie in het leven geroepen door de diaconieën van de PKN kerken in de Achterhoek en Liemers.
Het doel van de IKA is het organiseren van vakantieweken voor mensen die zonder “zorg'' of begeleiding niet op vakantie kunnen ongeacht hun leeftijd. Als je nog wel zelfredzaam bent betekent dat echter niet dat je dan niet mee zou kunnen.

Waar naar toe?
Eén week naar ''Nieuw Hydepark'' in Doorn.
Twee maal een week naar het ''Landhuis'' in Lemele.
Vanuit Neede gaan we meestal naar Doorn.

Er is een gevarieerd weekprogramma. In de week is er een kerkdienst en een avondmaalsviering. Verder kan het programma bestaan uit optredens van zang-, toneel- of dansverenigingen, zijn er speldagen en wordt er met de bus een uitstapje gemaakt. Er wordt gewandeld en zo nodig zijn er vrijwilligers om rolstoelen te duwen.

Er zijn voldoende vrijwilligers uit de professionele zorg aanwezig.
De vakantieverblijven zijn er volledig op ingericht om mensen met zorg te ontvangen.

Wie gaan er mee?
Behalve de ongeveer 40 gasten die per week mee kunnen, gaan er ook ca. 20 vrijwilligers mee, waaronder een predikant / pastoraal medewerker, verpleegkundigen en een aantal mensen voor de huishoudelijke dienst.

Wat de kosten zijn, en voor boekingen, kunt u contact opnemen met de werkgroep van de diaconie (email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).
Dit zijn:  Mw. A. Timmerije, tel.0545-293528.
Mw. H. Mengerink, tel.0545-291542.
Mw. W. Ebbekink, tel. 0545-474808 (contactpersoon diaconie).

Bij de werkgroep en bij de diaconie zijn aanmeldingsformulieren en is informatie beschikbaar.
Tevens kunt u de formulieren downloaden via de website www.ikaachterhoekliemers.nl
Aanmeldingen moeten voor 12 februari binnen zijn.